14 iul. 2009

Tocanita din inima de vitel

Ingrediente:
- 750 g inimă de vacă
- ½ lingură făină
- 1 ceapă
- 2-3 linguri untură
- unt sau ulei
- 1 lingură pastă de bulion
- un vîrf de cuţit piper, sare


Mod de preparare:
Pentru inceput se spală bine inima, se taie în cuburi mici, se prăjeşte puţin în cratiţa cu grăsime şi cu ceapă tăiată foarte mărunt, se presară cu făină, se amestecă bine şi se acoperă cu apă calduta. Se lasă să fiarbă cu capac la foc mic timp de aproximativ o oră apoi se adaugă bulionul, restul de ceapa, sarea, piperul şi se lasă să mai fiarbă pînă se îngroaşă sosul. Se serveşte cu piure de cartofi sau cu mamaliga si multe nuraturi.
Sa nu uitati la final sa presarati marar si patrunjel verde tocat.

Nota:
Inainte de a gati inima taiati-o in 4 si lasati-o sa stea aproximativ 2 ore in apa rece, astfel va iesi tot sangele din ea si va fierbe mai usor.
Cana am gatit prima data inima de vitel, dupa vreo 3 ore de fiert mi-am zis ca este incredibil sa astepti atat sa se faca o mancare...dar cand am gustat-o...m-am hotarat sa fac si weekend-ul urmator :))

Niciun comentariu: